28 maaliskuuta 2014

DREAM HOME

Ollaan tässä kevään aikana poikaystävän kanssa alettu suunnittelemaan muuttoa ekaan yhteiseen kotiin. Muuton ois tarkoitus tapahtua alkukesästä, sitten kun mun vuokrasopimus nykyisessä kämpässä loppuu. Mä oon aina ollut kauhee etukäteen suunnittelija ja haaveilija, eikä tämäkään kerta ole poikkeus. Öisin kun en saa unta alan sisustamaan tulevaa asuntoa tietämättä edes minkälainen pohjaratkaisu tulevassa lukaalissamme tulee olemaan. Vaatimuksia meillä kämpän suhteen on jonkin verran, kohtuu hinta, kiva sijanti, mielellään reilu 50 neliötä, parveke, valkoiset seinät, laminaattilattia ja siisti kylppäri. Isot ikkunalaudat, joista mä oon aina haaveillut olis vaan pelkkää plussaa. Niin ja vaatehuone olis kanssa tosi kiva.. Mulla on näitten mun visioiden kanssa onneksi sen verran onnellinen tilanne, että jos vaan raha tulee riittämään niin saan ne toteuttaa, sillä Toni kuulemma luottaa mun sisustus-silmään! Herran ainoa toive taitaa olla, että saa pleikkarin hyvälle paikalle ja mukavan pelituolin.

Kaiken tän sisustusunelmoinnin takia aloinkin eilen vähän selailla Ikean ja muiden sisustuskauppojen nettisivuja ja löysin vaikka mitä ihanaa, joten päätin kasata pari kollaasia mun ideoista ja haaveista. Oon aina ollut sellanen ihminen että konkreetiset, kuvilla varustetut listat ja muut etukäteen suunnittelut rauhoittaa ja auttaa mua hahmottamaan tulevaisuutta ja kaiken lisäki tykkään kauheesti väsäillä tämmösiä! Joten siis..

Makuuhuone - Haluaisin pitää makuuhuoneen aika lämpimänä, joten sinne tulee paljon puunväriä, tarkemmin sanottuna tammea. Valkosta väriä on kuitenkin myös suunnitteilla, ettei kokonaisilmeestä tule liian tunkkainen. Omaa pientä meikkipöytää oon myös suunnitellut ja se, jos joku, tulee varmasti toteutumaan, sillä sen tarpeet on jo about hankittu!


Kylpyhuone - Kylppärin oon aina kuvitellut turkoosiksi. Nyt valmiiksi hommattuna onkin jo suurinosa vessan tekstiileitä aina matosta suihkuverhoon. Tigeristä löysin pari kuukautta sitten ihanan bamboo saippuapullon ja sen kaveriksi olis tarkotus metsästää sitten ajallaan koko sarja bamboo tuotteita!


Keittiö/Ruokatila - Tätä nyt ei ole oikeastaan pöytää ja tuoleja tarkemmin tullut vielä mietittyä, mutta värimaailman ajattelin pitää neutraalin mustavalkoisena! Ehkä nyt jotain pinkkiä, kenties vaikka kukkamaljakon muodossa, mutta muuten lupasin Tonille välttää pinkkiä ettei koko kämpästä tule liian tyttömäinen.


Olohuone - Tähänkin huoneeseen ollaan vaan päätetty, että halutaan tumma, kankainen kulmadivaani. Sehän kyllä saattaa koitua haasteelliseksi, riippuen siitä minkä kokoseen ja minkä malliseen kämppään loppupeleissä muutetaan. Mutta hei, toivossa on hyvä elää! Anttilan nettisivuilta löytyi makeet nimikirjain lamput, mitkä sopis mun mielestä täydellisesti Ikean Expedit hyllyyn koristeeksi. Ne ja jonkun muutaman muun yksityiskohdan tai vaikka kasvin kelpuuttaisin koristeeksi, mutten enempää. Tietysti hyllyn voi sitten täyttää tohon sarjaan kuuluvilla koreilla, mutta irtonainen tavara saa mut jo nyt voimaan pahoin. Avain tähän meidän tulevaan sisustukseen tulee olemaan yksinkertaisuus. Sen tiedän nyt ja olen aina tiennyt, koska liika on liikaa!


Tekstiilit - Tekstiilit on niitä, mitkä viimeistelee aina asunnon ja ne on siksi mun mielestä yks tärkeimpiä juttuja! Tässä on vuosien varrella tullut hankittua jos jonkin näköistä koristetyynyä ja vilttiä, joiden ulkonäkö miellyttää edelleen, joten ne tulee varmasti asuttamaan myös mun ja Tonin yhteistä kotia! Mattojen hankinta tulee olemaan helppoa, sillä oikestaan ainoat matot mistä me molemmat tykätään on korkeanukkaiset karvamatot. Ja mielellään vaaleissa väreissä.


Tässä siis mun pientä unelmointia tulevaisuutta varten, toivon nyt vaan hyvin paljon, että me löydetään kesällä kiva koti ja että saadaan siitä kivan ja kotoisan näkönen!

keep it real -niinaeerika

2 kommenttia:

  1. Emmä kestä, sul on ihan samanlainen sisustusmaku kun mulla :D joudun muuten vähän vesittämään sun haasteita, meinaa Ikea lopettaa Expedit-sarjan kokonaan, ainakin Vantaalla meille viime lauantaina kerrottiin näin :( tilalle on tullut/tulee (onneks) Kallax-sarja, josta löytyi ainakin meille toi pienempi valkoinen nelilokeroinen hylly :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eli meil on Anna molemmilla loistava maku ;DD Ou nou vähä tyhmää! Mut onneks oon noi Expedit jo hommannu :)

      Poista